O psie, który…

0

Biblioteki publiczne i domy kultury są często jedynymi bezpłatnymi placówkami ogólnodostępnymi na wsiach. Drzemie w nich ogromny potencjał możliwości do wykorzystania przez mieszkańców. Poza tradycyjnym zbiorem książek czy pomieszczeniami do wynajęcia można skorzystać w nich z komputera z podłączeniem do sieci, faksu, drukarki, skanera czy wziąć udział w kursie języka niemieckiego, przyjść na zajęcia karate itp.
W Bibliotece Publicznej w Ruszowie coraz częściej gości Kama – psina, której pozbyto sie w niezbyt humanitarny sposób, wyrzucając ją na ulicę. Psiak okazał się spokojnego, pogodnego charakteru, kochający dzieci.Po wszystkich niezbędnych zabiegach weterynaryjnych zaczął służyć dzieciom jako towarzysz zabaw i nauki.
Naukowo udowodniono, że dogoterapia oddziałuje na sferę emocjonalną przez przełamanie bariery niepewności, eliminowanie agresji i autoagresji u dziecka, kształtowanie pozytywnych emocji dziecka, rozwój empatii i poprawę samooceny. Zajęcia z udziałem psa mają również na celu rozwijanie sfery umysłowej dziecka, wpływając na koncentrację uwagi, rozwój mowy i funkcji poznawczych, pobudzanie zmysłu wzroku, słuchu, dotyku i węchu.
Nasza Kama wprawdzie nie umie jeździć koleją jak Lampo, nie jest tak słynna jak niedźwiadek Knutt, ale razem z dziećmi czyta książki, tworzy teatrzyk, uczestniczy w zabawach i, przede wszystkim,  jest pomocna w wyzwalaniu pozytywnych emocji u najmłodszych.
Jeszcze mogłaby opowiadać bajki i odrabiać lekcje…

Share.

About Author

Projektant graficzny, przedsiębiorca.