Jak dbać o swój wizerunek w sieci?

0

Nie da się ukryć, że w ciągu ostatnich 10 lat sposoby i powody korzystania z Internetu uległy zmianie. Kiedyś służył głównie w celach naukowych lub zawodowych. Pomagał rozwiązywać zadania domowe oraz realizować obowiązki w pracy. Miał głównie funkcję użytkową i uważany był za praktyczne narzędzie ułatwiające codzienne życie. Obecnie jest ogromną bazą danych i źródłem informacji o osobach prywatnych, ale przede wszystkich firmach. Większość wiadomości na temat konkretnych jednostek pojawiła się w sieci nieprzypadkowo, często w wyniku nieuwagi lub pochopnego działania samych zainteresowanych. W jaki sposób kontrolować wizerunek w sieci? Czy małe przedsiębiorstwa, ale również duże korporacje, powinny selekcjonować i weryfikować swoje poczynania?

Podstawowe założenia

Przed podjęciem jakiejkolwiek aktywności w sieci warto zastanowić się nad celem i ewentualnymi konsekwencjami swoich czynów. Często osoby zajmujące wysokie i odpowiedzialne stanowiska (np. prezesi, urzędnicy publiczni, dyrektorzy, sędziowie) nie potrafią chronić swojej prywatności w Internecie i na własne życzenie niszczą swój wizerunek, tak ważny w sferze służbowej i kontaktach z klientami lub współpracownikami.

Przemyślane działania

Największą pokusę stanowią portale społecznościowe, które wręcz skłaniają do obnażania swojego życia prywatnego i relacjonowania każdego wydarzenia. Nie ma znaczenia czy jest to własny ślub, narodziny dziecka, zagraniczna wycieczka czy zwykłe wyjście do restauracji. Jedno niewłaściwe zdjęcie, niepoprawny politycznie wpis, powiązania z patologicznym towarzystwem czy wulgarny komentarz może zniszczyć karierę i wpłynąć na utratę rodziny lub przyjaciół. W przypadku firm największym błędem jest niewłaściwa obsługa klienta (niepochlebna opinia powodem wyzwisk, publiczne konflikty), wyznania byłych pracowników, nieudane transakcje na duże kwoty, usługa wykonana nieprofesjonalnie czy nieporozumienia finansowe.

Pomoc specjalistów

Jeśli w internetowej przestrzeni krążą niewygodne informacje na temat dowolnej osoby lub biznesu istnieje szansa na ich trwałe usunięcie lub chociaż zamaskowanie. Oczywiście o pomoc najlepiej poprosić fachowca, który podejmie odpowiednie kroki, np. postara się przekonać portale do usunięcia krzywdzących i nieobiektywnych artykułów czy wypowiedzi, spróbuje skasować historię strony internetowej lub konta na popularnym portalu oraz skłoni byłych lub obecnych klientów do wyrażenia aktualnej opinii.

Masz problem z prowadzeniem swoich mediów społecznościowych? Nie chcesz popełniać błędów w kontaktach z klientami? Zajrzyj na stronę https://www.eactive.pl/, aby uzyskać potrzebną pomoc!

Widoczne efekty

W wielu przypadkach konsumenci najpierw szukają informacji o sklepie czy portalu, a dopiero później decydują się na zakupy. W związku z tym na pierwszej stronie wyszukiwania nie może być szkalujących informacji, zarzutów i całej masy inwektyw, ponieważ skutecznie odstraszą każdego klienta.

Na zakończenie warto powiedzieć, że dbanie o właściwy wizerunek w sieci jest ważne również w dłuższej perspektywie, np. podczas ubiegania się o pracę czy w czasie negocjacji z dużym kontrahentem. Każda najmniejsza pomyłka może wpłynąć negatywnie na karierę i być powodem różnych niepowodzeń.

Share.

About Author