Jak uchronić swoją firmę przed nieuczciwymi klientami?

0

Prowadzenie firmy nie należy do najłatwiejszych zadań. Bardzo często, na początku drogi jesteśmy skazani wyłącznie na siebie. Musimy zajmować się dosłownie wszystkim – od reklamowania swoich usług, przez księgowość, na właściwej pracy kończąc. Jest to zajęcie, które pochłania zdecydowanie więcej czasu, niż ciepły etat w budżetówce. Jednak zarobki są też inne. Chociaż i tutaj możemy się niemile przekonać o praktykach nieuczciwych klientów, którzy przyjmą zamówienie, zostanie dla nich wykonana usługa, ale zapłaty nigdy nie zobaczymy. Jak zatem uchronić się przed takimi sytuacjami.

Bądź mądry od samego początku – nie ucz się na swoich błędach!

Brak umowy, tylko ustalenia, wykonana usługa, wysłana faktura, a pieniędzy brak. W takiej sytuacji wielu przedsiębiorców pluje sobie w brodę i zastanawia się, jakie są możliwości i jak odzyskać należne im pieniądze? Wbrew pozorom i w takiej sytuacji można znaleźć korzystne rozwiązanie. Między klientami B2B nie jest wymagana formalna umowa, która będzie określać zadania, stawkę i na której będzie widnieć nasz podpis. Wszelkie szczegóły omawiane w mailach lub przy świadkach, również są dowodem na przyjęcie i zaakceptowanie zamówienia dwóch stron. Dlatego dla firm windykacyjnych czy dla sądu, jest to już wystarczający dowód.

Jednak można podejść inaczej do całej sprawy – zaliczki, opłata z góry. To tylko część rozwiązań. Warto też rozliczać się etapami, za duże zlecenia, zamiast ryzykować oddanie projektu i zastanawianie się, czy faktura zostanie opłacona w odpowiednim czasie – kto to wie? Chyba tylko klient.

Gdy jednak nie chce zapłacić

Załóżmy, że zaliczki nie uiszczono, nie było mowy o rozliczaniu się etapowo, usługa wykonana lub towar wysłany razem z fakturą i na próżno czekamy na zapłatę. Mija termin na dokumencie, później kolejny tydzień, miesiąc i już robi się nerwowo. Po rozmowach telefonicznych, wysyłaniu wiadomości ponaglających zapłatę, dalej pustka na koncie. Jakie tutaj jest rozwiązanie? Można wybrać najprostszą drogę i oddać sprawę do firmy zajmującej się windykacją należności, szczegóły można znaleźć między innymi, pod tym linkiem: http://gptogatus.pl/uslugi-i-rozwiazania/zarzadzanie-wierzytelnosciami-i-windykacja-naleznosci/. Wystarczą takie potwierdzenia, jak kopia korespondencji mailowej, w której są jasno stawiane wymagania i akceptacja ze strony klienta, a także faktura, której dotyczy cała sprawa. Tego typu firmy zajmują się szybko odzyskiwaniem należności, dlatego można im w 100% zaufać i nie martwić się nieuczciwym klientem. Jednak na przyszłość, warto zabezpieczać się przed podobnymi sytuacjami.

Share.

About Author