Remont dworca PKP najpóźniej do końca 2017

0

Remont dworca PKP Węgliniec w latach 2016-2017, elektryfikacja odcinka Węgliniec-Zgorzelec pod warunkiem uzyskania dofinansowania w wysokości 100 mln zł – taką informację otrzymał Senator Jan Michalski w odpowiedzi na swoje oświadczenie skierowane do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. (o sprawie pisaliśmy tutaj)

Remont dworca PKP w Węglińcu

Do końca tego roku powinno zakończyć się opracowywanie dokumentacji remontu dworca. A w latach 2016-2017 planowany jest remont. Dodatkowo dla podróżnych ma zostać udostępniona przenośna toaleta.

Na razie jedyną pozytywną wiadomością dla podróżnych jest wymiana nawierzchni peronów. Modernizacji poddane zostały perony 1,2,3 oraz 4.

Elektryfikacja do Zgorzelca

Aktualnie realizowany jest IV etap projektu „Dokumentacja przedprojektowa dla elektryfikacji linii nr 278 (E30) na odcinku Węgliniec – Zgorzelec”, który obejmuje aspekty środowiskowe.  W międzyczasie opracowywane są projekty budowlane. Zakończenie etapu projektowania planowane jest na wrzesień 2015 r. Rozpoczęcie inwestycji uzależnione jest oczywiście od pozyskania dofinansowania 100 mln zł.

Elektryfikacja linii nr 274 i 278 na przedmiotowym odcinku, według „Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)”, przewidziana jest przez stronę polską do złożenia w ramach konkursu CEF w 2016 roku. Realizacja zadania jest uzależniona od pozyskania finansowania. Wartość projektu wynosi ok. 100 min zł.

~Sławomir Żałobka

Jak wynika z powyższego cytatu planowana jest również elektryfikacja linii 274 ze Zgorzelca do Lubania. Wydaje to się bardzo trafionym pomysłem ze względu na napływające informacje z Niemiec.

Portal rynek-kolejowy.pl podaje, że strona niemiecka chce zelektryfikować linię z Drezna do Gorlitz. Na wstępie same prace projektowe mają pochłonąć 3 mln euro, a docelowo po zmianie klasyfikacji linii z regionalnej na dalekobieżną, dodatkowe 7 mln euro.

Dzięki temu posunięciu nie tylko Wrocław, ale także Jelenia Góra mogą uzyskać bezpośrednie połączenia kolejowe z Dreznem (bądź innym miastem położonym w głąb Niemiec).

A co z Pendolino?

Z przyczyn ekonomicznych spółce Intercity nie opłaca się, ale już „puszczenie” pociągu dalekobieżnego z Węglińca do Warszawy będzie analizowane. Rozważane jest nawet wprowadzenie takiego składu od nowego rozkładu 2015/2016. Pożyjemy, zobaczymy 😉

 

Odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju na oświadczenie Senatora Jana Michalskiego

Share.

About Author