Co to są silniki pneumatyczne?
Silniki pneumatyczne to takie źródła mocy, jakie sprawdzają się w różnych zadaniach, dla których niezbędny jest napęd obrotowy. Silniki te w porównaniu z silnikami elektrycznymi mają nad nimi przewagę, a w niektórych sytuacjach stają się jedyną możliwą sposobnością.
Silniki pneumatyczne napędzają wiele różnych sprzętów i automatów. Porównując je z silnikami elektrycznymi, mają wiele walorów. W strefie zagrożonej wybuchem są jedyną opcją, jaką możesz wybrać.
Motoreduktory pneumatyczne są doskonałą alternatywą dla silnika elektrycznego z napędem obrotowym. Motoreduktory sprawdzają się w trudnych warunkach, w środowiskach:
- o wybuchowej atmosferze,
- stwarzających zagrożenie porażeniem prądem,
- o znacznym zapyleniu,
- o wysokiej wilgotności.
Zalety motoreduktorów pneumatycznych
Motoreduktory pneumatyczne są przede wszystkim niezawodne i wyjątkowo odporne na przeciążenia. Ponadto mają one kompaktową budowę i nie zajmują wiele miejsca. Silniki powietrzne regulujesz bezstopniowo, jeśli chodzi o moment i prędkość obrotową. Napędy te cechują się zadowalającym stosunkiem zarówno mocy, jak i momentu obrotowego w porównaniu do ciężaru.
Motoreduktory pneumatyczne są tańsze, niż napędy hydrauliczne i w dodatku nie musisz wymieniać żadnych elementów. Sprężone powietrze można bezpiecznie użytkować, a przy tym pozostaje przyjazne tak dla środowiska, jak i dla pracy. Silniki pneumatyczne mogą więc bezpiecznie funkcjonować w strefie, która jest zagrożona pożarem. Ponadto silniki te działają bezawaryjnie i cechują się niskim stosunkiem ciężaru napędu do otrzymanej mocy. Silniki pneumatyczne zapewniają automatyzację procesu. Jest to możliwe za sprawą dwustronnego powiązania działań różnorodnych elementów i układów.
W przypadku silników pneumatycznych zauważ, że tak moc, jak i ich moment jest uzależniony od ciśnienia. Z łatwością możesz więc sterować przepływem powietrza i jest to czynność w pełni bezpieczna i przyjazna dla operatora.
Wartości energetyczne silników pneumatycznych poddaje się regulacji. Może to mieć miejsce poprzez dławienie, ewentualnie poprzez regulację stanu ciśnienia. Jeśli nie regulujesz silników pneumatycznych, wtedy wyróżniają się niezmienną charakterystyką krzywej mocy. Wartości mocy silników pneumatycznych nie za każdym razem spełniają się w konkretnych zadaniach. O tym, czy zastosujesz silnik pneumatyczny w określonym przypadku, decyduje określony typ przekładni. Szeroki wybór silników pneumatycznych można znaleźć u sprawdzonego dostawcy: medynski.pl.
Jak silnik pneumatyczny jest zbudowany?
Łopatkowy silnik pneumatyczny składa się z cylindra z łożyskiem wirnika, który jest osłonięty przednią i tylną pokrywą, a także z wirnika z łopatkami.
Łopatek może być od trzech do dziesięciu, co zależy od konstrukcji silnika. Niewielka liczba łopatek wpływa na słabszy rozruch silnika, ale jednocześnie przyczynia się do tego, że tarcie jest mniejsze. Silnik ten jest jednym z podstawowych, jakie stosuje się w urządzeniach pneumatycznych, jak i w sprzętach przemysłowych.