Jak stworzyć reklamę, która przykuje uwagę i wpłynie na zwiększenie poziomu sprzedaży?

0

Jak wiadomo, dźwignią handlu jest reklama. Do zadań marketingowców, należy stworzenie takiego przekazu, który przekona odbiorców do kupna oferowanego produktu. Tylko jak w świecie, bogatym w bodźce informacyjne stworzyć reklamę, która przyciągnie klientów? Okazuje się, że siła drzemie w spotach. Odpowiednio przygotowane video jest bardzo skutecznym instrumentem sprzedażowym.

Dlaczego warto postawić na spot reklamowy?

Film reklamowy angażuje widza, odpowiednio przygotowany jest w stanie przykuć jego uwagę. Poza tym, za pomocą krótkiego obrazu filmowego można wyrazić wiele treści, trudnych do uchwycenia słowami. Video działa na podświadomość odbiorcy, widz kupując produkt w sklepie kieruje się wyobrażeniem przedstawionym w spocie reklamowym.

Jaki powinien być spot reklamowy?

Przekaz reklamowy powinien być krótki i zwięzły. Obecnie nadawca ma kilka sekund, by zainteresować odbiorcę swoją wiadomością. Informacje zawarte w spocie muszą być jednoznaczne i zrozumiałe. Poza tym, jeśli chcemy, by spot wyróżniał się na tle konkurencji, musi być ciekawy i oryginalny. Dobrym zabiegiem jest zawarcie w przekazie elementu zaskoczenia. Przekazując informacje o produkcie trzeba skupić się na istotnych funkcjach, danych technicznych i wartości użytecznej przedmiotu. Dla lepszego efektu, reklamodawcy często zatrudniają do kampanii znane osoby, które są niejako gwarancją jakości marki. Treści zawarte w spocie reklamowym muszą być też jasne, żeby odbiorca bez problemu je zrozumiał. Informacje mogą być oparte na metaforach, dowcipach, ale nie mogą dezorientować, albo nudzić widza.

Kanały komunikacji: media społecznościowe

Obecnie tworząc spot reklamowy należy uwzględnić również wykorzystywane kanały komunikacji. Reklama nie będzie wyświetlana jedynie w telewizji. Przekazy pojawiają się dziś w mediach społecznościowych: na Facebooku, Snapchacie, Instagramie, You Tubie. Spoty oglądane przez użytkowników są personalizowane, dlatego ważne jest, by podczas tworzenia reklamy, dokładnie sprecyzować  grupę docelową. Dodatkowo, odbiorcy mają możliwość pominięcia reklamy po upływie określonego czas np. 15 sekund, dlatego tak istotne jest natychmiastowe zainteresowanie użytkownika treścią. Tworząc spot, trzeba wykazać się ogromną kreatywnością, by wyróżnić się na tle konkurencji. Poza tym, w dobie społeczeństwa informacyjnego, użytkownicy widzieli już wiele przekazów. Mają porównanie, oczekiwania i wymagania względem treści.

Stworzenie dobrego, ciekawego filmu reklamowego jest więc nie lada wyzwaniem. Jeśli nie mamy doświadczenia w produkcji spotów, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Agencja reklamowa, która na bieżąco analizuje zmieniające się trendy, tworzy animacje z wykorzystaniem najnowszych technologii, z pewnością pomoże w przygotowaniu profesjonalnego spotu reklamowego, który realnie wpłynie na wzrost poziomu sprzedaży.

Share.

About Author