Masz problem ze znalezieniem klientów? Dowiedz się jak skutecznie pozyskać nowych kontrahentów

0

O sukcesie firmy przesądzają zawsze kontrahenci. Im więcej stałych, zadowolonych klientów pozyskamy, tym gotówka na firmowym koncie będzie większa. Niestety w wielu przedsiębiorstwach brakuje pomysłów na skutecznie pozyskiwanie klientów. Bardzo często para idzie nie w te tłoki, a podjęte działania nie przynoszą efektów.

Proste, skuteczne działanie przyniesie sukces

Brak klientów to największa bolączka każdej firmy. Nie ma co jednak załamywać rąk, wystarczy tylko ruszyć swoją wyobraźnią. Istnieje wiele sposobów umożliwiających pozyskanie kontrahentów. Warto jednak wybierać działania przynoszące pewne efekty. W pierwszej kolejności należy zainwestować w dobrą stronę internetową. Brzmi banalnie? Nic bardziej mylnego, o ile sama strona nie jest gwarantem pozyskania klientów, o tyle daje możliwości budowania innych działań wokół niej. Mowa tutaj o pozycjonowaniu czy Google Adwords. Odpowiedni ruch na stronie zawsze przynosi efekty, które przekładają się na sprzedaż naszej firmy. Im wyżej będziemy w wyszukiwarce, a nasza strona będzie zachęcać do nawiązania współpracy, tym więcej klientów zdobędziemy. Internet ma ogromny potencjał, z którego warto skorzystać. Dodatkowym źródłem klientów jest umieszczenie na stronie formularza kontaktowego, który umożliwi szybkie nawiązanie współpracy ze sprzedawcami usług. Fachowa obsługa takowych zapytań zawsze przekłada się na późniejszą sprzedaż. Kiedy nasza strona już jest gotowa warto zainwestować w programy CRM, które umożliwiają tworzenie skutecznej kampanii marketingowej opartej na analizie preferencji klienta. Na stronie internetowej umieszczamy okno umożliwiające zapis do newslettera, w którym przesyłamy cenne informacje o działaniach naszej firmy i nowych promocjach. To idealny sposób na stworzenie bazy potencjalnych klientów, która umożliwi nam dostosowanie oferty stricte pod ich potrzeby. Dzięki CRM możemy budować relacje długofalowe oparte na pozyskaniu, sprzedaży i obsłudze posprzedażowej. Nie warto ograniczać się do jednej transakcji. To stali klienci gwarantują nam stabilny rozwój firmy. Żaden nowoczesny przedsiębiorca nie może też zapomnieć o social media. Mowa o facebooku, twitterze i innych platformach umożliwiających porozumiewanie się z klientami.

Postaw na tradycyjną reklamę

Internet daje możliwości, jednak to nie koniec pomysłów na pozyskanie klientów. Tradycyjne sposoby na reklamę nadal cieszą się ogromną popularnością i trafiają do grupy klientów, którzy niekoniecznie korzystają z platform społecznościowych. Mowa tutaj o prasie lokalnej, billboardach i telewizji. Reklama wizualna idealnie dociera do potencjalnych nabywców. Musi być jednak chwytliwa i przemyślana. Bazujemy na psychologii odbiorcy, dlatego jeśli nie znamy się na sztuczkach w tworzeniu płaszczyzn reklamowych nie podejmujmy się samodzielnego robienia plakatów. Nie warto marnować pieniędzy na nietrafione pomysły, lepiej oddać sprawę fachowcom, którzy wiedzą na co zwracają uwagę odbiorcy widząc reklamę uliczną. Fajnym sposobem na reklamę są też lokalne gazety, które są chętnie kupowane przez mieszkańców.

Share.

About Author